lauantai 18. tammikuuta 2014

Sawadee ka!

Ensimmäinen Thaimaan matkamme on nyt koettu.
Olemme tunnustelleet, että saimmeko jonkinlaisen Thaimaa-kuumeen tai -pistoksen tai -kärpäsen tai miksi niitä lumoustiloja milloinkin sanotaan, mutta valitettavasti vielä ei tunnu siltä.
Kokemus oli kuitenkin kokonaisuutena hyvä ja varmasti joskus käymme siellä uudelleen, mutta milloin, sitä ei tiedä.

Kamala Beach on naapurirantojansa huomattavasti pienempi ja rauhallisempi, joka sopi meille. En tiedä, mitä extraa niillä ruuhkaisemmilla rannoilla olisi ollut. Samoja rättikauppoja, ravintoloita, kaupustelijoita ja hierontapaikkoja ehkä olisi ollut monin verroin, mutta noillakin pärjäsi.

Me emme tehneet mitään muuta kuin lojuimme hotellin uima-altaalla. Kolmena päivänä olimme Kamalan rannalla niin, että pääsimme mereen uimaan. Merivesi oli lämpimämpää kuin hotellin altaan vesi! Samoilla rantareissuilla kävimme thai-hieronnassa, joka sekin oli miellyttävä kokemus.

Koko kahden viikon ajaksi riitti lämpöä ja aurinkoa. Parina päivänä, illansuussa, satoi vettä tai taisivat olla ukkoskuuroja. Se ei tosin yhtään virkistänyt ilmanalaa, vaan lisäsi vain kosteutta.

Hotelli Cape Sienna sijaitsee ehkä noin reilun kilometrin päässä varsinaisesta rannasta pienen mäennyppylän päällä. Yleensä menimme taksilla (200 THB, noin 5 e) kylään ja paluumatkalla laitoimme Timpan tuk-tukilla takaisin hotelliin. Me muut kävelimme takaisin saaden niin vähän liikuntaa - ja hien pintaan!
Hotellissa oli erinomainen palvelu. Ystävällisyys, iloisuus, huomaavaisuus olivat yhteisiä ominaisuuksia kaikille.

Phuketin kentälläkin saimme VIP-luokan palvelun. Pyysimme Timpalle pyörätuolin, koska kuumassa ilmassa kävely ottaa kovasti hengen päälle. Pyörätuolin turvin pääsimme koko retkue passintarkastusjonon ohitse ja koneeseenkin "keittiön kautta".
Tosin pyörätuoliasiakas lähti juuri ennen boardingiä vessaan. Kun kuulutus kuului, Markku lähti pyörätuolin kanssa kohti vessaa, mutta sieltähän se "potilas" jo itse JUOKSI vastaan.
Saattoi ulkopuolisista vaikuttaa siltä, että pyörätuoli oli silmänlumetta, mutta haittaakse?

Singha since 1933 - toivottavasti tämä oli kuitenkin tuoreempaa

Simo Frangenin näköinen mies: "Minä lähden nyt Kuusamoon!"